Szépülj az étkezéssel!?

A felsoroltak mellet nagyon sok a szépségre és egészségre jótékony hatású étel leledzik még e Földön . A fontos és a fő gondolat az olvasmány konklúziójaként az -az , hogy szeretettel együk amit eszünk és mindig figyeljünk testünk reakciójára.

Minden gondolat előtt, először is tisztázni szeretnék egy nagyon fontos Tényt, miszerint: MINDENKI SZÉP!
Most, hogy már mindenki tudja a „titkot” bele is vetném Magunkat abba, hogy ténylegesen megértsétek, hogy mit is szeretnék ezzel a két szóval nyomatékosítani.

Figyeljetek: a szépség belülről fakad és nem korfüggő!
„A szépség tapasztalása szubjektív élmény, ezért bizonyos fokú eltérések lehetnek abban, hogy ki mit talál szépnek.” – szigorúan írja a Szabad Enciklopédia
Két szóval a szépség relatív, ha a külső vonatkozásaiban nézzük meg a szépnek ítélt egyedeket. A szépség meghatározó része, a kisugárzás amit árasztunk magunkból. Azt a személyt aki harmóniában van önmagával, gyakorta szépnek látjuk. Ezért jó ha belső egyensúlyra törekszünk. Ezt a harmóniát legkönnyebben úgy tudjuk elérni ha :

– odafigyelünk az egészségünkre :
a megfelelő táplálkozással
és a megfelelő fittség elérésével.
– és persze a TÜRELEM is fontos hozzávaló, nem elhanyagolható!

 

„A türelem rózsát terem „ – mondják..- az okosok! Teljes mértékben egyetértek ezzel a kijelentéssel, az Élet minden területén ajánlom a türelem gyakorlását, ezt a legkönnyebben úgy érhetjük el ha  tudatosan rákényszerítjük magunkat arra, hogy minimum 10-ig számoljunk el, mielőtt bármit is cselekednénk vagy mondanánk. Viszont ha egy kicsit „komolyabb” utat választanánk ennek gyakorlására  akkor például a yoga az ami segíthet ebben. A yoga fegyelemre, összpontosításra és türelemre tanít. Az egy egység elérése érdekében a jogát ajánlom mint sportot ahhoz, hogy mind a belsőnk mind a külsőnk is „szép” legyen. A szépség egyfajta egyensúly, az a balansz amit mindenhol megfigyelhetünk bármerre helyezzük figyelmünk fókuszát. Törekedjünk a türelemre és az életünk egy csapásra megváltozik.

– Végre!-
– Az étel!-
– A kedvencem!-

Az egyik legjobb dolog az életben: Saját magam határozhatom meg , hogy mi az amit beviszek a szervezetembe, ezáltal a lelkiismeretfurdalás gyakorlatilag nem létező fogalommá kell, hogy váljon, a falatozás során ami miatt testünk hízásnak indulhat, vagy bőrünk pattanásossá váljon, vagy hajunk fénytelenné legyen. A táplálkozásunk majdnem 70%-a az ami „meghatározza szépségünket”! Fontos, hogy szeretetből főzzünk, megfelelő alapanyagokkal, megfelelő technikákkal.
Nézzünk néhány alapanyagot és receptet arra az esetre, ha úgy döntenénk, mostantól figyelemmel leszünk testünkre, mint testi- lelki templomunkra. Vagy ha már megértettük a lényegét, akkor néhány recept ötlettel még inkább fel lehet dobni az étkezésünket. Próbáljátok ki! Írok egy két ötletet, amivel máris izgalmasabb lehet a mindennapos főzés/evés.

Melyek ezek az alapanyagok:

  • Aszalt szilva: lassítja az öregedést, aminek az arcunkon is látható nyoma lesz.
    A recept ajánlatom: Aszalt szilva töltve, Szilvás borda, Aszalt szilva torta.
  • Áfonya, alma, citrom: antioxidáns hatása révén a bőr üdeségéért felel.
    Ínycsiklandozó étkek: Alma leves, Pikáns tarja.
  • Búzacsíra: tele bőrvédő E-vitaminnal. Emellett sok létfontosságú telítetlen zsírsavat, lecitint is tartalmaz. Ha jót akarunk bőrünknek, csempésszünk be mindennapi étkeinkbe búzacsírát, búzacsíra olajat.
  • Dióbél, földimogyoró, mák tökmag, kapor, csalán, mandula napraforgó: a D-vitamin aktiválódásához szükséges E-vitamin található benne. Kifogástalan kaják: Kaporleves, Waldorf saláta, Mákos sütemény.
  • Élesztő: ősrégi bőrápoló. Bőrtisztátalanságok gyógyítására használták már az ókorban. Mi már tisztában vagyunk vele, hogy a bőrtisztátalanságok oka a B-vitamin hiánya, amiben viszont az élesztő igen gazdag.
  • Fokhagyma: sok más jó tulajdonsága mellett megvéd a herpesz és bőrgomba ellen is.
  • Gomba: teljes értékű fehérjét tartalmaz (igaz, nem túl nagy mennyiségben), viszont zsírt egyáltalán nem. Recept: Hátszín Mátyás király módra, Gomba paprikás, Kertész leves
  • Köles: magas kovasav tartalma látványosan megszépíti a bőrt, a hajat és a körmöt, fluortartalma a fogzománcot védi.
  • Lenmag: salaktalanít és tisztít.
  • Málna: erősebbé varázsolja a hajat és a körmöket.
    Édesen fanyar receptek: Nyers málna leves, Mézes málnás szelet.
  • Retek: kisimítja a bőrt.
  • Sáfrány: élénkíti a vérkeringést, feszesíti a bőrt, szépíti a hajat. Ne vigyük túlzásba! Mint semmit sem ! Értékünk a mértékünk!
  • Sárgarépa, sütőtök, paraj, sóska, paradicsom cékla, káposzta, petrezselyem, zeller, áfonya, barack, csipkebogyó: a bennük található bőséges A-vitamin hámvédő szerepet játszik, az aknés bőr gyógyításában is alapvető kívül-belül.
  • Zab: tápanyagokban gazdag szépítőszer. A teljes B-vitamin csoport, továbbá E- és K-vitamin, vas, kobalt, mangán, jód és a szöveterősítő kovasav is megtalálható benne.
  • Zöld tea: C-és B vitaminokat tartalmaz, ránctalanító hatású.
  • Halak: Az omega-3 zsírsavak három alapvető típusát különböztetjük meg, ezek az eikozapentaénsav (EPA), a dokozahexaénsav (DHA) és az alfa-linolénsav (ALA). Mivel ezeket a létfontosságú zsiradékokat az emberi szervezet nem képes előállítani, a táplálkozás során kell gondoskodnunk a bevitelükről. Az EPA és a DHA legfőbb forrásai a hideg vízi tengeri halak, mint például a lazac, a hering, a makréla, a szardella és a szardínia. Más olajos halak, például a tonhal is tartalmaz omega-3 zsírsavat, de valamivel kisebb mennyiségben. Fontos, hogy megfelelő forrásból szerezzük be ezeket a halakat, máskülönben előfordulhat, hogy nehézfémekkel és más toxikus anyagokkal szennyezettek. A hús kérdés már már bizalmi kérdés, ajánlom a saját hentes választását, mindenképpen bizonyosodjunk meg minden esetben, hogy a hús a legjobb helyről származik.
    Halas receptek : Ír halászlé (chowder), Petrezselymes lazac, Tonhal saláta, Provance-i Tonhal.

A felsoroltak mellet nagyon sok a szépségre és egészségre jótékony hatású étel leledzik még e Földön . A fontos és a fő gondolat az olvasmány konklúziójaként az -az , hogy szeretettel együk amit eszünk és mindig figyeljünk testünk reakciójára. Nem vagyunk egyformák,
– szerencsére –
így máshogyan is hatnak ránk a különböző étkek, teszteljünk, próbálgassunk,és merjünk bátrak lenni!

Hajrá!