Alternatív Pizzaalapok

Tudom, hogy néha vannak napok, amikor másra sem vágyunk, csak, hogy valaki más készítse el helyettünk az olaszok által oly jól készített és ejtett tésztakülönlegességet.

Képzeld ma is megnyomtam a MINDEGY gombot és kidobott egy tök tuti receptet a pizza készítésre. Micsoda véletlen, jah véletlenek nincsenek!  Megnéztem és el is készítettem, nem csalódtam! 

Pizzát rendelni!? Jajj ne mááár….. Otthon is készíthetünk nagyon finom saját kézzel készített sült tésztát szósszal, sajttal!
Nyam- nyam- nyam!

Tudom, hogy néha vannak napok, amikor másra sem vágyunk, csak, hogy valaki más készítse el helyettünk az olaszok által oly jól készített és ejtett tésztakülönlegességet. Vannak lusta napok is! SÍ -Sí

Viszont elindult a fejemben a végtelen „kaja kreatív” kerék és a receptek csak úgy elkezdek pörögni a fejemben úgy gondolom, kár lenne ezekért a plusz ötletekért, ezért megosztom Veletek hátha Ti is beindultok a végtelen
kreatív tengeren és megosztjátok Velünk a Ti saját ötleteiteket a pizza készítésre.

Először a tészta lapra lettek ötleteim, különböző alternatívák cikáztak a fejemben ezzel kapcsolatban, és ki is próbáltam az összes változatot! Ezek mind egészségesebbek, mint a lisztes társaik. A feltét nem nagy kaland, azt úgy lehet variálni, ahogy csak, kedvünk tartja. Tulajdonképpen a pizza tészta is ilyen. Úgy, variálod ahogy akarod, nézzünk egy két ötletet az egészségesebb pizza tésztára.

A kamrámban/hűtőmben most található 2 alapanyag:

Édes burgonya: Tisztítsd jól meg a földtől és vágd fel hosszában, hogy kb. 1 cm széles lapokat kapj. Az édes burgonyához nagyon jól illik a rozmaring, mint fűszer. Szórd meg a lapokat vele és ízesítsd sóval és törött
borssal. Kend meg a szeleteket valamilyen zsiradékkal, hogy ne ragadjon le. Süsd elő a sütőben 200 Celsius fokon kb 8 percig. Majd vedd ki és tegyél rá egy kis mustárt vagy ketchup-ot és a vékonyra szelt kolbász karikákat. Utolsó lépésként szórd meg egy kevés füstölt sajttal. Majd tedd vissza a sütőbe és süsd készre. Addig, amíg a sajt szép aranybarna nem lesz. Nagyon gyorsan kész és egészséges és finom is!

Karfiol: Reszeld le a nyers karfiolt, majd tedd rá egy konyharuhára és sózd meg. Hagyd állni 20 percet és utána csavard ki, hogy az összes víz távozzon a karfiolból. A reszelt és kinyomkodott zöldséghez adj 2 db tojást, egy kis lenmagot, és szezámmagot és törött borsot, valamint reszelj le kb. 10 dkg sajtot. Keverd össze az egész „trutymákot”. + adj hozzá valamilyen zsiradékot, nem kell sokat, csakhogy ne ragadjon le! Majd terítsd a tepsibe. Süsd elő 200 Celsius fokon kb. 8 percig. Tegyél rá egy kis paradicsomszószt, csíkokra vágott sonkát, szórd meg oreganóval és egy pici sajttal, süsd készre. Egészséges ez is és gyorsan kész!

Tipp: Érdemes a sütőt előmelegíteni az elősütés előtt! A tepsibe tegyél sütőpapírt, hogy ne ragadjon le a kaja és ne legyen olyan nehéz elmosni később. De ha környezet tudatosan élsz, a papírt elhagyhatod! Picit több
zsiradék és nem ragad le! 

Ha van, kedved próbáld ki ezeket az ötleteket is! Vagy nézd meg az eredeti pizza receptet.

Csodás napot kívánunk!