A szivárvány színei II.

A friss gyümölcsök és zöldségek színei elárulják nekünk, hogy az adott étel milyen tápanyagokat tartalmaz.

A színek nem csak életünkben, de a táplálkozásunkban is nagy szerepet játszanak. A „színes” étrend az egészséges táplálkozás alappilléreA változatos színek nem csak szemet gyönyörködtetőek, hanem a természet jelzőrendszerei is egyben.

Folytassuk a tápanyagok szivárványát:

A kék és lila: A vihar néha kékes- lilás színeket ölt, de ez nem jelenti azt, hogy az ne lenne szép. Szilva, áfonya, szeder, lila káposzta, padlizsán, …. A lila és kék színű ételek a legjobb antioxidáns tartalmú tápanyagok. A kékes- lilás színt egy antioxidáns flavonoid okozza, ettől lesznek a zöldségek és gyümölcsök csodásan élénk, kékes- lilás színűek.

A zöld: Milyen gyönyörű, amikor a vihar után a növények kizöldülnek és fellélegeznek. Kiwi, zöld alma, brokkoli, saláta, avokádó, szár zeller,spenót, zöldbab, zöldborsó….. A zöld színű gyümölcsök és zöldségek klorofillban bővelkednek, pontosan ezért rendkívül jó a méregtelenítő hatásuk, tisztítják a vérünket és hozzá járulnak a máj hatékony működéséhez.

A fehér: Imádom a havat, annyira gyönyörű, amikor deres a táj. Ugye?
hüvelyesek, gabonák, fehér húsok, szója, tofu… A fehér tápanyag a fehérje. Testünk számára nélkülözhetetlen. Ha nincs fehérje a szervezetben, nincs növekedés, nincs gyógyulás sem. A fehérjék aminosavakból épülnek fel, melyekből 20 féle létezik. Az állati eredetű ételekben ezek az aminosavak megtalálhatóak. A növényi eredetű élelmiszerekben nem mindig találhatóak meg teljes létszámban, de ha okosan és ügyesen kombináljuk őket, akkor vegetáriánusként is hozzájuthatunk mind a 20 aminosavhoz.

Segítsetek kiegészíteni a színeket a zöldségekkel és a gyümölcsökkel! Jöhetnek a gyönyörű színes receptek és a tálalások is!
Csatlakozzatok Facebook oldalunkhoz!

Színes recepteket itt találsz.: http://app.stretti.hu/

Csodás napot kívánunk!